Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Νέα Πόλη: "ο Δήμος οφείλει να διαμορφώνει το τεχνικό πρόγραμμά του, με βάση τις ανάγκες των πολιτών"

Η Δημοτική Παράταξη της ΝΕΑΣ ΠΟΛΗΣ της Οικολογίας και της Ανάπτυξης έχει την πάγια θέση ότι οι βελτιώσεις που χρειάζεται το οδικό δίκτυο της πόλης πρέπει να έχουν ως γνώμονα όχι μόνο την οδική ασφάλεια πεζών και οχημάτων, αλλά και την ελάχιστη επέμβαση (και καταστροφή) του περιβάλλοντος χώρου, όπως και την ενθάρρυνση των πολιτών για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς και την αξιοποίηση σύγχρονων οικολογικών μέσων μετακίνησης.

Επίσης, πιστεύει ότι η Δημοτική αρχή οφείλει να είναι πολύ προσεκτική στο πώς ξοδεύει τα χρήματα των πολιτών, ιδιαίτερα σε μία περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης.

Η Δημοτική Παράταξη της ΝΕΑΣ ΠΟΛΗΣ έχει την αντίληψη ότι ο Δήμος οφείλει να διαμορφώνει το τεχνικό πρόγραμμά του, με βάση τις ανάγκες των πολιτών και να αποβλέπει στη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους στην πόλη. Πρέπει λοιπόν να προνοεί σε ό,τι αφορά την έγκριση μελετών τεχνικών έργων, ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να τις υλοποιήσει. Αντ’ αυτού είναι προφανής η προχειρότητα στον τρόπο με τον οποίο εγκρίνει και προσπαθεί να υλοποιήσει τις μελέτες , με «κορυφαίο» παράδειγμα αυτό της ανάπλασης της περιοχής πίσω από τις Καμάρες, όπου το δάνειο των 4.000.000 ευρώ έμεινε «ορφανό» από μελέτη. Η έλλειψη αυτή οδηγεί και σήμερα το Δήμαρχο να «υπερηφανεύεται» για την εξασφάλιση χρηματοδότησης 3.000.000 ευρώ για ένα αμφιλεγόμενο έργο: αυτό της βελτίωσης της οδού πρόσβασης στο νέο Νοσοκομείο .

Για το έργο αυτό, η ΝΕΑ ΠΟΛΗ έχει πολλές και ποικίλες αντιρρήσεις, τις οποίες και καταθέτει δημόσια.
 
1.     Το έργο αυτό θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται στο σχεδιασμό του Κράτους. Το κράτος κατασκεύασε το νέο νοσοκομείο και το ίδιο το κράτος έχει την υποχρέωση να  κατασκευάσει και έναν ασφαλή δρόμο που να οδηγεί σε αυτό, καθώς και την υποχρέωση να κατασκευάσει και τις θέσεις στάθμευσης που απαιτούνται. Η δημοτική αρχή δεν πίεσε όσο έπρεπε, δεν προσπάθησε αρκετά προς την κατεύθυνση αυτή και σήμερα έρχεται να υποκαταστήσει την κυβέρνηση και να βελτιώσει το δρόμο για το νοσοκομείο με χρήματα που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλες (σημαντικότατες) ανάγκες της πόλης .

2.    Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας εγκρίθηκε στις 26-07-2010 η «Τροποποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών των οδών και της τεχνικής Έκθεσης για το έργο Βελτίωση δρόμου πρόσβασης για το γενικό νοσοκομείο Καβάλας» συνολικού προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ. Αυτόματα γεννάται (και τίθεται) το απλό ερώτημα: οι δημοτικοί σύμβουλοι που ενέκριναν το έργο, ήξεραν για το τι ακριβώς ψήφιζαν; Η συγκατάθεσή τους συμβάδιζε με την γνώση των μέτρων της οδού που προβλέπεται να βελτιωθούν;

3.    Είναι απορίας άξιον πώς η Δημοτική αρχή τόλμησε να φέρει στο δημοτικό συμβούλιο για έγκριση, μελέτη βελτίωσης Εθνικής και Δημοτικής οδού περίπου 750 μέτρων, με κόστος ενός (1) χιλιμέτρου κλειστού αυτοκινητόδρομου, λες και επρόκειτο για τμήμα της Εγνατίας Οδού. Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε πίνακα της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας ΑΜΘ από τις 30 -6-2009, με τα μοναδιαία κόστη ανά δείκτη έργων οδοποιίας :

ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ (ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ)    3,5 εκατ. € / χλμ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ (ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ)    2,5 εκατ. € / χλμ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ (ΒΕΛΤΙΩΣΗ)        2,0 εκατ. € / χλμ
ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ (ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ)    1,5 - 2,0 εκατ. € / χλμ
ΟΡΕΙΝΗ ΟΔΟΠΟΙΙΑ (ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ & ΒΕΛΤΙΩΣΗ)    2,0 - 2,5 εκατ. € / χλμ
Το κόστος ανακατασκευής – διαπλάτυνσης της οδού αυτής σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη ανέρχεται στα 4.000,00 ευρώ το τρέχον μέτρο !!! 

4.    Η βελτίωση της μελέτης αντί να μικραίνει το πλάτος της οδού ώστε να χρειάζονται λιγότερα τεχνικά έργα μεγάλου κόστους, μετατρέπει μία λωρίδα καθόδου προς την οδό Αμυνταίου σε διευρυμένο πεζοδρόμιο – ποδηλατόδρομο. Και ιδού το … θαύμα: ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Καβάλα θα είναι εκτός σχεδίου, θα ξεκινά από το νοσοκομείο (!!!) και θα καταλήγει στις εγκαταστάσεις της ΔΕΥΑΚ πριν από το 6ο Γυμνάσιο (!!!). Πρέπει να έχει πολύ περίσσευμα φαντασίας αυτή η εξουσία για να «οραματίζεται» με αυτόν τον τρόπο. Η ΝΕΑ ΠΟΛΗ επιμένει ότι ένα έργο που γίνεται με όσο το δυνατόν λιγότερους εκβραχισμούς και τοιχία αντιστήριξης, είναι αυτό εξασφαλίζει και την (απαραίτητη πια στις μέρες μας) «φιλικότητα προς το περιβάλλον». .

5.    Περιμένουμε από την Δημοτική Αρχή να μας διαφωτίσει για τα παρακάτω που δε καταφέραμε (αν και προσπαθήσαμε πολύ) να ξεκαθαρίσουμε μόνοι μας :
•    Υπάρχει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων γι’ αυτό το έργο; Και αν υπάρχει, τι προβλέπει για τους εκβραχισμούς και τα τοιχία αντιστήριξης μέσα στο ρέμα;
•    Καταστρέφεται ή όχι με την συγκεκριμένη μελέτη βελτίωσης τμήμα της Ρωμαϊκής Εγνατίας οδού, αυτής της Ρωμαϊκής Εγνατίας Οδού που  ο Δήμος της Καβάλας (δηλαδή εμείς, οι πολίτες) πληρώσαμε για να αποκατασταθεί;
•    Είναι ή δεν είναι τμήμα της «βελτίωσης» εντός δασικής έκτασης; Αν είναι, έχει δώσει το δασαρχείο έγκριση για τη μελέτη αυτή;

Η ΝΕΑ ΠΟΛΗ της Οικολογίας και της Ανάπτυξης πιστεύει ότι ένα έργο που αλλοιώνει τόσο πολύ το ταλαιπωρημένο από προηγούμενα έργα περιβάλλον της περιοχής δεν πρέπει να γίνει με αυτόν τον τρόπο. Η πόλη δεν έχει ανάγκη από τέτοιου είδους έργα. Μία άξια (και καλά προετοιμασμένη) Δημοτική Αρχή, θα βελτίωνε τις συνθήκες του συγκεκριμένου δρόμου με πολύ λιγότερα χρήματα και ποσό που θα απέμενε από την επιδότηση των 3.000.000 ευρώ θα μπορούσε να το μεταφέρει σε άλλα, «ώριμα» και αναγκαία έργα που θα βελτίωναν πολύ περισσότερο τις συνθήκες ζωής της πόλης και των πολιτών της.

Η ΝΕΑ ΠΟΛΗ ζητά από τη Δημοτική αρχή να ξαναδεί το θέμα από την αρχή, βελτιώνοντας τη μελέτη του δρόμου για το νοσοκομείο και μειώνοντας στο ελάχιστο τις επεμβάσεις στο περιβάλλον. Μία τέτοια φιλική προς το περιβάλλον μελέτη θα μειώσει κατά πολύ και το κόστος κατασκευής του έργου. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, η παράταξή μας θα αντιδράσει με κάθε πολιτικό και νομικό τρόπο.